Батьківська сторінка
ПОРАДИ БАТЬКАМ ЩОДО НАВЧАННЯ ДІТЕЙ УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ ЯК ДЕРЖАВНОЇ
Ознакою будь-якої держави та її нації є рідна мова. Рівень розвитку рідної мови відображує рівень культури та духовного розвитку нації. Вивчення рідної мови, рідного слова розпочинається з раннього дитинства в сім’ї, серед рідних і близьких людей, а вдосконалення її відбувається у дошкільних закладах, школі й триває впродовж усього життя. Отже, рідна мова є загальною основою навчання і виховання дітей у дошкільному закладі. Оволодіння нею як засобом пізнання і способом людського спілкування є найвагомішим досягненням дошкільного дитинства.
Якщо дитина з певних причин ізольована від повноцінного мовленнєвого спілкування у дошкільні роки, це негативно позначається на її подальшому і розумовому, і мовному розвиткові!
Поради батькам щодо навчання дітей української мови як державної
РАННІЙ ВІК
- Придбайте дитячі книжки з віршами, забавлянками, пісеньками, казками українською мовою.
- Читайте дитині вірші, оповідання, казки українською мовою стимулюйте її повторювати окремі слова, речення.
- Вивчайте напам’ять з дитиною вірші чи пісні українською.
- Грайте в українські народні ігри («Коза-дереза», «Куй, куй чобіток тощо).
- Якщо хтось із членів сім’ї досконало володіє українською мовою, намагайтеся дотримуватися принципу: «одна особа – одна мова» до 4-5 років.
МОЛОДШИЙ ДОШКІЛЬНИЙ ВІК
- Придбайте дитині ляльку в українському одязі, народні українські іграшки.
- Стимулюйте українське мовлення дитини: запитаннями, цікавими іграшками.
- Залучайте дитину до перегляду телевізійних (комп’ютерних) передач українською мовою (ляльковий театр, мультфільми, інсценівки за змістом українських народних казок тощо).
- Розмовляйте з дитиною українською мовою, вводьте в її словник нові українські слова.
- Пропонуйте дитині розповідати знайомі вірші, забавлянки, пісні українською мовою.
- Організовуйте мовленнєві ігри типу: «Що це? А це?», «Хто назве більше слів українською мовою?», «Відгадай».
- Придбайте дитячі книжки українською мовою, читайте їм казки, оповідання, вивчайте коротенькі віршики.
СЕРЕДНІЙ ДОШКІЛЬНИЙ ВІК
- Стимулюйте дітей до розмови українською мовою: запитаннями, проханням будувати діалог «ти запитуй, я відповідаю», «я запитую – ти відповідаєш».
- Пропонуйте дитині у вільний час пограти в гру «Назви предмет (дію, властивість) українською мовою», «Чи правильно я вимовляю українське слово?».
- Читайте дітям доступні для їхнього віку оповідання і казки українською мовою, пропонуйте дитині переказати їх.
- Загадуйте дитині загадки українською мовою.
- Розучуйте з дитиною прислів’я і приказки.
- Залучайте дітей до українських звичаїв і традицій.
СТАРШИЙ ДОШКІЛЬНИЙ ВІК
- Стимулюйте дітей до розмови українською мовою в сімейному колі.
- Якщо ви недостатньо володієте українською мовою, запропонуйте дитині навчити Вас, влаштовуючи міні – заняття для членів родини українською мовою.
- Запропонуйте дитині ігри: «Ти запитуй, я відповідаю», «Я запитую, ти відповідай», «Назви посуд», «Назви продукти харчування», «Назви їжу і страви» українською мовою; «Я чемна україночка (українець)» на закріплення української етикетної лексики.
- Читайте дітям твори українських класиків (Т.Шевченко, І. Франко, Леся Українка та ін..) та сучасних письменників гуморески, казки, легенди з історії України.
- Влаштуйте в домашній читальні сімейні вечори української поезії, усної народної творчості (прислів’я , приказки, загадки), гумору.
- Переглядайте разом з дитиною мультфільми і передачі для дітей українською мовою.
Інформація для батьків новоприбулих дітей
Шановні батьки, вітаємо вас у великій дружній родині
дошкільного навчального закладу №814!
Дякуємо, що, обираючи наш садочок, довіряєте нашому колективу.
Коли ваша дитина вперше почне відвідувати дитячий колектив, їй буде потрібен час для адаптації. Будь ласка, сплануйте вашу зайнятість так, щоб в перші місяці відвідування дитиною садочка ви мали змогу дотримуватися графіку адаптації.
Звикання дитини до садочка відбувається починаючи з півгодини із поступовим збільшенням часу. Графік адаптації буде складений індивідуально для вашої дитини та доведений до вашого відома вихователем.
Для того, щоб дитина легко та швидко звикла до садочка необхідно її підготувати:
- режим дня малюка має бути максимально наближеним до режиму дня садочка;
- дуже добре, якщо у дитини є досвід перебування без батьків;
- дитина має бути привчена до різноманітної не перетертої їжі, вміти самостійно їсти ( у разі потреби вихователі догодовують дітей);
- підгузки та соски мають залишитися у минулому, в дитячому садочку їм не місце;
- у дитини має бути сформована навичка користування горщиком – це обов’язкова умова перебування малюка у будь-якому дитячому колективі;
- дуже важливо, щоб дитина вдома спала окремо від батьків і засинала без заколисування. Це дозволить швидко привчити її до денного сну у садочку;
- дитині буде корисно, якщо ви сформуєте у неї позитивне уявлення про дитячий садок та вихователів. Можна гратися в садочок, читати тематичні книжки, роздивлятися малюнки;
- є ще одна необхідна умова успішної адаптації дитини до садочка – готовність батьків спокійно відпустити дитину в дитячий колектив та довірити її вихователям.
В разі потреби ви можете звернутися за консультацією щодо виховання дитини до психолога або адміністрації ДНЗ.
Телефони для запису на консультацію:
067-291-33-24 – директор ДНЗ Охріменко Надія Петрівна
098-084-39-23 – практичний психолог Заболотна Оксана Олександрівна
УВАГА! В умовах карантину вхід батьків в будівлю дошкільного закладу заборонений. Адаптованих дітей груп ранньгог віку вихователі зустрічають на ігровому майданчику. Дітей, що звикають до умов садочка, вихователі зустрічають біля входу. Повідомте, будь ласка, про свій прихід завчасно!
До уваги батьків!
Шановні батьки майбутніх вихованців
дошкільного навчального закладу № 814 .
У зв’язку з посиленням карантинних обмежень та переведення закладів дошкільної освіти на дистанційне навчання початок набору в дитячі садки перенесене на 26 квітня 2021 року.
Розклад занять та режим дня групи №7
Розклад занять та режим дня групи №8
Розклад занять та режим дня групи №9