postheadericon Сторінка медсестри

В ДНЗ створені оптимальні умови для охорони життя і здоров”я дошкільнят, їх фізичного та психологічного розвитку. У дошкільному закладі практичний психолог Філенко Ганна Георгіївна.
Всі групові приміщення упорядковані ігровими осередками для малюків, відповідно їх віку. Освоєна у використанні варіативна система оздоровлення дітей : загартування повітряними ваннами, босоходіння, обливання ніг до колін, корегуюча ходьба по ребристій дошці та по нетрадиційній доріжці (сліди з гудзиками, подушечки з різними наповненнями, такими як горох, пісок, каштани тощо).
Для підвищення навчально- виховної роботи з питань особистої безпеки та захисту життя і здоров”я дітей систематично (3 рази на тиждень) у кожній віковій групі проводяться бесіди з малюками, розваги, заняття за такими розділами :
1„Збережи себе малюк”- протипожежна безпека;
2.„Дитина і вулиця”- правила поводження на вулиці та правила дорожнього руху;
3.„Дитина серед природи, дитина серед людей”- знання про самозахист.
Щорічно у ДНЗ  проводиться ревакцінація дітей. Ведеться дієтхарчування (5 стіл).  У зимовий час та під час епідемії грипу діти додатково отримували вітамінізовані трав”яні чаї (м”ята, лимон), соки, сирі овочі (цибуля, часник), сирі фрукти.

 

МИТТЯ РУК – ВАЖЛИВИЙ СПОСІБ  ПРОФІЛАКТИКИ ІНФЕКЦІЙНИХ ЗАХВОРЮВАНЬ.

 

Усі знають, що необхідно мити руки, однак не замислюються, чому це так важливо робити. Післі пересаджування квітів, малювання, ігор з піском  тощо ні в кого не виникає сумнівів, що видимий бруд потрібно змити. Утім, коли руки здаються чистими, на них усе одно є хвороботворні мікроорганізми. Вони потрапляють на руки під час контакту з дверними ручками, поручнями в громадянському транспорті, рукостисканнями тощо. До речі, рушники вдома також не такі чисті, як ми вважаємо. Коліформи, кишкова паличка та сальмонела можуть вижити навіть на випраних та висушених рушниках.

 

Чим та коли саме мити руки?

Під час миття рук милом утворюється мильна піна- це повітряні бульбашки, які оточені молекулами мила. Саме вони й очищають від хвороботворних мікроорганізмів.

Мити руки потрібно :

- після того, як ви прийшли з вулиці;

- після контакту з хворими чи їхніми речами;

- після відвідування туалетної кімнати;

- після того, як виносили сміття;

- після прибирання в кімнаті, чищення взуття;

- після контакту з тваринами;

- перед та після медичних процедур (зміна пов,язки, оброблення рани);

- після того, як ви покашляли або чхали, прикриваючи рот та ніс рукою;

- після порізів, мікротравм;

- після контакту з грішми;

- перед прийманням їжі;

- перед, під час та після приготування їжі

Рекомендації щодо миття рук.

- намочіть руки водою.

- використовуючи тверде або рідке мило, намильте руки так, аби утворилася рясна піна.

- розподіліть мильну піну на зовнішній бік долонь, між пальцями, під нігтями та на зап, ястя.

- змийте мильну піну великою кількістю води. Не торкайтеся при цьому раковини.

- закрийте кран за допомогою рушника або серветки, якщо ви миєте руки в громадському туалеті

- насухо витріть руки чистим рушником. У громадських туалетах не бажано використовувати електричні сушарки. адже в них скупчуються бактерії.

- удома якомога частіше змінюйте рушник для рук. Він завжди має бути чистим та сухим. Уразі захворювання когось із членів сім,ї виділіть йому окремий рушник

- на виході з громадського туалету відчиняйте і зачиняйте двері, тримаючись за ручку через серветку, а не голою рукою

- застосовуйте антисептик для рук, якщо не маєте змоги помити руки водою з милом

не використовуйте для миття рук бактерицидне мило. Адже воно вбиває не лише хвороботворні мікроби, а й корисні. Промивайте бактерицидним милом лише пошкодження на шкірі, зокрема подряпини, садна, тріщини, порізи тощо

- не користуйтеся милом із домішками, якщо у вас є алергійні реакції або дуже ніжна шкіра. Ліпше мийте руки дитячим милом

- пам,ятайте, що миття рук має тривати не менше однієї хвилини.

 

ВАЖЛИВІСЬ ЗАГАРТУВАННЯ ДЛЯ ЗДОРОВ,Я ШКІРИ ДІТЕЙ

Важливим для здоров,я шкіри тіла є загартування. Повітряні ванни- найм,якіший спосіб загартування. Перед повітряними ваннами знімають увесь одяг, аби повітря діяло на всю поверхню шкіри. Тіло роздягненої дитини навіть у спекотний день охолоджується, тому повітряні ванни проводять за температури не нижче +23- +25*С.

Лікувальну дію мають сонячні ванни. Утім їх слід застосовувати обережно, дотримуючись певних правил:

- тривалість сонячної ванни не має перевищувати 3-5 хв.

- сонячні ванни слід приймати лежачи

- під час сонячної ванни дитину слід перевертати з живота на спину та на бік

- слід захищати голову від дії сонячних променів.

Тривалість сонячних ванн можна збільшувати щодня на 1 хв. та доводити для дитини до трьох років до 15 хв. , для дітей від чотирьох до шести (семи0 років – до 30хв. Сонячні ванни не можна проводити в пік сонячної активності. після сонячних ванн корисно зробити дитині обливання теплою водою, витерти в тінь.

АТОПІЧНИЙ ДЕРМАТИТ У ДІТЕЙ ДО СЕМИ РОКІВ

Одне з найпоширеніших алергічних захворювань серед дітей дошкільного віку – це атопічний дерматит. Саме він може бути першим проявом алергії у дітей. Захворювання виникає зазвичай у перший рік життя, проте за несвоєчасного лікування воно може перейти в хронічну форму або мати хвилеподібний перебіг. з періодами загострень та ремісій.

Атопічний дерматит протікає сезонно, улітку можна спостерігати часткову або абсолютну ремісію, а взимку_ загострення та рецидиви. Нерідко захворювання трансформується в інші форми алергійних захворювань- бронхіальну астму. алергійний риносинусит, поліноз тощо.

Дитяча форма атопічного дерматиту має ознаки хронічного процесу- через постійне почервоніння й набряк шкіра ущільнюється, виникають полігональні вузлики. Окрім того. шкіра дитини стає сухою та вкривається безліччю лусочок. Уражені ділянки окреслені чіткіше. розміщуються на ліктьових і колінних згинах. на зовнішній поверхні кистей. Унаслідок тривалого перебігу та свербіння виникають гіперпігментація повік. додаткові складки на нижніх повіках. Обличчя набувають сіруватого відтінку. Через почервоніння шкіри й лусочки навколо очей, рота та носових ходів виникають тріщини й ерозії. Висип супроводжує сильне свербіння та печіння різної інтенсивності. Під час захворювання у більшості дітей віком до 10 років можливий спонтанний регрес.

ПОРАДИ БАТЬКАМ

ЩОДО ОРГАНІЗАЦІЇ ПОБУТУ ДИТИНИ ЗІ СХИЛЬНІСТЮ ДО АТОПІЇ

- Пам,ятайте, що у квартирі не має бути великої кількості “збирачів” пилу- м,яких меблів, килимів, великих м,яких іграшок.

- Обов,язково підтримуйте чистоту у квартирі: регулярно провітрюйте та робіть вологе прибирання.

- Періть білизну в гарячій воді гіпоалергенними пральними засобами. Утім, у разі захворювання ліпше кип,ятіть її кожні 7-14 днів.

- Якомога менше користуйтеся синтетичними мийними засобами.

- Не вмивайте дитину антибактеріальним милом або милом для дорослих, оскільки їхні компоненти можуть викликати алергійну реакцію.

- Лікуйте бактеріальну або грибкову інфекцію, перш за все на шкірі дитини, та хронічні інфекції у членів родини.

- Підтримуйте у квартирі вологість повітря 60% та температуру повітря не вище + 23*С.

- Слідкуйте за фізичною активністю дитини та вчасно переодягайте її, оскільки надмірне потовиділення може викликати подразнення шкіри.

- Надавайте перевагу м,якому бавовняному одягу та білизні. Проте пам,ятайте, що вони вовняні вироби, незважаючи на натуральність, можуть викликати алергійну реакцію або загострення атопічного дерматиту.

- Не куріть в присутності дитини.

- Зміцнюйте місцевий та загальний імунітет дитини загартуванням, адже атопічний дерматит може виникати на тлі зниженого імунітету.

- З обережністю застосовуйте косметичні засоби на рослинній основі.

- Обмежте перебування дитини в одній кімнаті із домашніми тваринами. Не рекомендують також відвідувати зоопарк і цирк.

- Під час цвітіння рослин, що викликають алергію, герметизуйте вікна. Обмежте прогулянки у вітряну та сонячну погоду, особливо в зеленій зоні міста та сільській місцевості.

ЗДОРОВА ЇЖА

Орієнтувати дітей в основних групах продуктів: хліб  та інші злаки, картопля, фрукти та овочі, молочні продукти, м*ясо, риба, продукти, що містять жири, продукти, що містять цукор. Застосовувати переконливі аргументи задля встановлення зв*язку між збалансованим харчуванням та здоров*ям людини. Надавати можливість дитині роздумувати й знаходити причину та пояснювати відмінності у харчуванні немовляти, дитини, дорослої людини та людини літнього віку.

КУЛЬТУРА СПОЖИВАННЯ ЇЖІ

Знайомити дітей з правилами культури споживання їжі та заохочувати без нагадувань застосовувати культурно-гігієнічні навички: мити руки перед їдою, їсти не поспішаючи, ретельно пережовуючи їжу, користуватися всіма столовими приборами, не відволікатися  розмовами, іграми, прибирати після себе посуд або допомагати зробити це дорослим. Овочі, ягоди, фрукти мити перед споживанням, вилучати зіпсовані, недозрілі, забруднені. Після їжі полокати рот. Заохочувати прояви емоційного неприйняття порушень правил. Підтримувати прояви елементарних форм саморегуляції у зіставленні обсягу їжі та стану насиченості, у виборі способу відмови від їжі з різних причин, уникаючи вередування.